Historielaget ønsker medlemmer god sommer

Historielaget ønsker medlemmer god sommer

Hvordan feiret du St.Hans i din barndom? Eller feiret du ikke i det hele tatt? Det var kanskje aldri riktig tid eller sted eller passet rett og slett ikke. I min lille sommerhilsen til medlemmene deler jeg Marit Aschehoug sine refleksjoner over barndomsminner og St.Hans feiring. Det er sikkert noen av dere som husker Marit som redaktør (og direktør) i ØB fra 1994 til 2001. Marit er i dag opptatt av historie og særlig at eldre skal skrive ned sine hverdagsliv historier. Og dette, kjære medlemmer, kommer Marit for å fortelle oss om på medlemsmøte i januar 2027! God sommer til alle! Hilsen Trond Linnestad Styreleder.

Les mer
Medlemsmøte om Katti Anker Møller

Medlemsmøte om Katti Anker Møller

Katti Anker Teisberg vil fortelle om Kathrine Anker Møller. Katti er kommunalsjef for skolene i Nordre Follo kommune. Som vi ser av navnet, er hun oppkalt etter Katti Anker Møller. Vi møtes på Svingen onsdag 20. mai 2026 kl 19:00. Dørene åpnes kl 18:30 for mingling med kaker og kaffe.

Les mer
Medlemstur til Marinemuseet i Horten

Medlemstur til Marinemuseet i Horten

Lørdag 13 juni 2026 arrangerer historielaget medlemstur til Marinemuseet i Horten. Vi reiser med buss fra vestsiden av Ski stasjon kl 9:00. Historielaget sponser mesteparten av kostnadene, men vi må dessverre ta en egenandel på kr 200.

Les mer
Rundtur i Ski vest onsdag 29. april kl. 18:00.

Rundtur i Ski vest onsdag 29. april kl. 18:00.

Velkommen til en hyggelig mimretur langs gatene i Ski vest onsdag 29. april kl. 18:00. Einar Bjørsrud tar oss med på en vandring og forteller oss om livet- og bedriftene som befant seg langs gatene våre på vestsiden av Ski sentrum.

Les mer